| 
W trakcie pracy redakcji tworzącej programy informacyjne w rozgłośni radiowej powstaje duża ilość tekstów. W środowisku sieci komputerowej, w której pracuje jednocześnie wielu użytkowników istnieje potrzeba efektywnego przekazywania informacji o dostępnych tekstach. Comtext porządkuje obieg informacji, ułatwia dostęp i wymianę informacji pomiędzy pracownikami redakcji, wspiera pracę grupową
Pierwsza wersja programu powstała w 1996 roku. Od tego czasu program jest ciągle rozwijany i udoskonalany.
Najświeższa wersja programu bazuje na najnowszych rozwiązaniach technologicznych firmy Microsoft
Najważniejsze funkcje i cechy programu:
- Prosty i przejrzysty interfejs użytkownika, pozwalający na wygodną pracę dziennikarzy przy tworzeniu i edycji tekstów oraz przeglądaniu i wyszukiwaniu wśród tysięcy tekstów zgromadzonych w rozgłośni
- Sieciowy wielostanowiskowy dostęp do danych
- Rozszerzone możliwości współpracy z serwerami SQL (Ms SQL Server, Sybase, Firebird
- Dowolna liczba baz ogólnych (w starej wersji było ograniczenie do 25 baz tekstów)
- Moduł tworzenia i prezentacji serwisów informacyjnych, pozwalający na czytanie wiadomości w studiu z ekranu monitora
- Wbudowany korektor pisowni
- Import z formatów doc, rtf, html
- Esport do formatów doc, rtf, pdf
- Wbudowana internetowa poczta elektroniczna
- Wbudowana teleadresowa baza kontaktów zewnętrznych
- Mechanizmy weryfikacji i kontroli dostępu użytkowników z udoskonalonym w porónaniu z wersją 3.0 sposobem nadawania uprawnień użytkowników (uprawnienia grupowe)
|